lørdag 15. oktober 2011

Trippel sjokoladecookies

Hei !

Det er alltid koselig med litt bakst til helga,
så igår bakte jeg trippel sjokolade cookies.

Seige gode cookies med biter av mørk, hvit og melkesjokolade.






OPPSKRIFT


225 gram  mykt smør
300 gr lyst brunt mykt sukker
(eller 150 gr brunt sukker og 150 gr vanlig sukker)
2 store egg
3 ts vaniljeekstrakt
1 ts natron
320 gram hvetemel
400 gram grovhakket sjokolade av ønsket slag
(jeg brukte 150 gr mørksjokolade,150 gr melkesjokolade og 100 gr hvit sjokolade)

Pisk smør og sukker til det blir lyst og luftig
Tilsett ett og ett egg
Ha i vaniljen
Sikt sammen mel og natron og ha i deigen
La det blande seg godt.
Rør inn sjokoladen.
Avkjøl deigen i minst 30 minutter i kjøleskap.

Deigen formes til "kuler" med en skje.
Legg på bakepapir og trykk litt ned

i midten.
Ha god avstand mellom hver cookie.
Stek på 180 grader ca 12 minutter.
La ligge på stekeplata i 10 minutter å avkjøles før de legges over på rist.




(Ikke smak på deigen......... da blir du hekta, den er farlig god :-)





Jeg bruker å fryse ned halvparten av deigen,

Legger deigen da over på et bakepapir

Og ruller den sammen



Lettvint og greit å ha klart i fryseren.
Da er det bare å skjære deigen i skiver,
og steke på vanlig måte.




Ønsker deg ei fin helg !

Og velkommen til nye følgere, så koselig at dere vil følge meg :-)

Klem fra


Posted by Picasa

4 kommentarer:

  1. Og jeg var så heldig å få smake!!! Mmmmmm... Supergode!!!
    Klem:)

    SvarSlett
  2. Hei :)
    de så gode ut!!!!
    tror jeg må prøve ut de en dag!
    takk for at du delte oppskriften, den er nå lagret :) !!
    klem :)

    SvarSlett
  3. Hei hei.
    Så koslig blogg du har, må notere meg oppskriften, så veldig gode ut.

    Ha ei fin uka. klem

    SvarSlett
  4. Lagde dem med kokos-sukker og ymse sjokoladerester, ble veldig bra, måtte ta en liten blund etter å ha prøvesmakt. Bra oppskrift!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...