onsdag 1. september 2010

Det aller første innlegget......

Ja da var jeg igang med det første innlegget på bloggen min........ Dette blogg greiene er jo både skummelt og spennende. Og for ei som er sååå dårlig på data som meg så er det jammen litt vanskelig også, men men det går seg vel forhåpentligvis til etterhvert.

Jeg tenker veldig mye på tidligere ferieturer til Tyrkia om dagen, det kan jo ha noe å gjøre med at mannen min snart reiser dit for å treffe familien sin, men jeg tror vel aller mest at det p.g.a at min "faste" og aller beste turkamerat skal på sydentur UTEN meg !!! He he du veit hvem du er :-) Ettersom tankene stadig går til Tyrkia om dagen så var det veldig naturlig at dagens middag er a la Tyrkia.

Det er en kyllingryte med masse smak av grønnsaker og med mozzarella

Oliven, fetadip og godt brød er tilbehør som hører til.

Oppskrift Kyllinggryte:

3-4 kyllingfileter
1 stor løk
1/2 paprika
1/2 squash
2 stilker stangselleri
3-4 sjampinjong
4 fedd hvitløk
1 boks hakket tomat
buljongterning ( kylling)
litt sukker
salt, pepper, paprikapulver
2 mozarella

Kutt alle grønnsakene i biter og surr de i olje. Hell oppi tomatene, litt vann og buljongterningen. La småkoke i 15 minutter. Skjær kyllingen i ternninger og brun i litt olje. Ha kyllingen oppi gryta og la småkoke i 5-10 minutter til. Smak til med salt, pepper, sukker og paprikapulver og evnt. andre krydder du ønsker. ha gryta over i ei ildfast form. Skjær mozarella i skiver og legg på toppen av gryta. Stek i ovn på 225 grader til osten er smeltet.

Velbekomme !

Klem Linda


























































































1 kommentar:

  1. Hei!!
    Ser kjempedeilig ut :) Detta blir heeelt sikkert bra :) Velkommen til en veldig morsom verden som du kommer til å bli heeelt hekta på :)
    Klem Anette :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...