lørdag 3. desember 2011

Julemandler

Hei !

Legger idag ut en oppskrift som egentlig er litt hemmelig .........

nemlig på knallgode julemandler.

Disse er fast tradisjon i familien vår, jeg lager de hver jul.
Jeg syns de også er en koselig gave å gi bort.





Til julemandlene trenger man
5-6 dl mandler
5  store ss brunt sukker
2 ts vaniljesukker
2 ts kanel
1/4 ts malt nellik
1/4 ts allehånde
melis

Ha alt unntatt melisen i ei jernpanne. Rør i det hele tiden mens det varmes opp på middels varme.
Når sukkeret akkurat begynner å smelte, strø over noen skjeer med melis.
Mandlene er ferdige når sukkeret "kladder" seg fast på mandlene.
Hell over på bakepapir, og avkjøl før de legges i glass eller pose






Nå skal jeg åpne pakke nr 3, i den flotte pakkekalenderen jeg har vært så heldig og fått av søsteren min

Jeg ønsker deg en koselig helg.

Klem fra






5 kommentarer:

  1. Mmm..Brente mandler er så godt..Spennende oppskrift, den må jeg prøve.Tusen takk for at du deler:)
    Håper du har en super helg:)
    Klem

    SvarSlett
  2. Mmm.. Nå fikk jeg lyst på brente mandler! Tror nok jeg må prøve ut oppskriften din før jul.. Ser ut som en oppskrift jeg kan klare. Hihi.
    Ønsker deg en riktig god lørdagskveld! :)

    SvarSlett
  3. Nam nam de er kjempe gode:)Jeg ønsker meg sånne til jul kjære søster... (Stooor porsjon)

    SvarSlett
  4. De er også veldig koselig å få i gave ;)
    Litt nysgjerrig på hva det er i den kalenderen egentlig ;)

    Gleder meg til i morra!

    Klem Anette

    SvarSlett
  5. åååå de er kjempegode, kanskje jeg skal lage sånne i morgen. Da skal jeg ha en sånn kosemeg hjemme med julepynting og lage jule-godis:))) klem fra Unni

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...