søndag 4. september 2011

Plomme chutney

Hei !

I går laget jeg plomme chutney.
Den smaker veldig godt sammen med ost, og den er enkel å lage ;-)





Hvis du vil lage den trenger du :

ca 700 gram plommer uten sten
1 pære
2,5 dl lys brunt sukker ( demera)
1,5 dl rødvinseddik
1 toppa ts finhakket fersk ingefær
1 ts kanel
1/4 ts malt nellik
1/4 ts allehånde
1 ts anisfrø
litt revet sitronskall





Vask plommene og ta ut steinen, del de i fire





Ha oppi alle de andre ingrediensene,
bland godt




Kok opp, senk varmen å la småkoke til det blir en tykk sirup.
Den jeg laget kokte ca 45 min

Ha over i rene glass.


Nyt med god ost.




Detta var kveldskosen sin det :-)





Ha en fin søndag !

Klem fra


Posted by Picasa

3 kommentarer:

  1. Det så godt ut det..... :o)

    SvarSlett
  2. Hei:) Her inne var det jammen meg mye godt å sette tennene i. Nam! Jeg trenger absolutt mere inspirasjon på kjøkkenet så her må jeg tilbake. Legger meg til som følger jeg! :)

    Tusen takk for at du vil delta på min Giveaway forresten og ikke minst for at du vil følge bloggen min.

    Høstklem, Pernille

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...