mandag 10. oktober 2011

Cosmopolitan cupcakes

Hei !

Da var det mandag igjen, ny uke og nye muligheter.

Idag har jeg prøvd ut noe som jeg har gått å tenkt litt på......
nemlig cupcakes inspirert av en av mine favoritt drinker, Cosmopolitan.






I cupcakesene er det både lime, tranebærjuice og selvfølgelig Cointreau.

Og frostingen på toppen smaker av lime og Cointreau  :-)






Her er oppskrifta, og den gir ca 40 cupcakes.
Kan fint halveres, bruk da 2 egg :-)

250 gr usalta smør
4,5 dl sukker
3 egg
revet skall av 3 lime
180 gram hvetemel
200 gram self-raising flour
2 dl tranebærjuice
0,5 dl limesaft
0,5 dl Cointreau

Pisk smør og sukker hvitt og luftig. La det piske lenge.
Tilsett ett og ett egg .
Sikt melet i en bolle.
Bland sammen juice, lime og likør. Og tilsett det vekslesvis med melet.
Ha i litt rosa farge hvis du ønsker litt mer farge på kakene.
Ha deigen i muffinsformer.
Stek ved 180 grader ca 12-15 minutter.
Avkjøl.



Limefrosting

125 gr usaltet smør
ca 1 pk melis
saften av 3-4 lime
2-3 ss Cointreau

Pisk smøret og tilsett melis. Pisk godt sammen. Og tilsett lime og likør.
La alt piske i 5 minutter til frostingen er luftig og kremete.
Tilsett litt farge hvis du ønsker det.

Sprøyt ut på de avkjølte cupcakesene.






Perfekte cupcakes å servere på en jentekveld.....



Ha en fortsatt fin mandag !

Klem fra


Posted by Picasa

3 kommentarer:

  1. Hei!
    Både så og hørtes godt ut...
    I ekte sex and the city stil ;)

    Klem Anette

    SvarSlett
  2. Nydelige! Så flink du er som kommer på en slik kombinasjon! Kan tenke meg de smakte herlig!

    Ha en flott uke!

    Mange hilsner fra Hønemor :-)

    SvarSlett
  3. Så spennende! Ser veldig godt ut :o) Hver gang jeg titter inn her sier jeg mMMMMmmm inni meg ;o) Klemmer, Marianne

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...